.......... [uppdatering]

jag vet inte ens vad jag ska säga.
det här är den andra branden på kort tid i Eslöv nu.
våra grund och högstadie skolor och det är inte första gången.
Först var det Ekenäs tur och nu var det Norrevång, skolan som ligger typ 50 meter från mig.
Så jag var nyss ute och kolla och hela idrottshallen står i lågor som dom precis håller på och fixa till.
Dom försöker väl rädda bowlinghallen men precis när jag sa att den övertänds snart så poff sa det så stod hela den delen i lågor med.
Det finns ju ett prat om att det samlas poäng mellan skolorna och att det är sånt trams dom håller på.
Jag tycker bara det är jävligt synd, det där är min gamla skola som brinner ner.
En hel del av skolan brann ner bara för något år sen.
Sen brann deras klubbhus ner.
Och nu hela idrottshallen samma dag som dom ska ha skolavslutning.
Det är synd och ja jag vet inte vad.

nu ska jag sova.
godnatt!

***

Eslöv har plågats av en lång rad anlagda bränder de senaste åren, som kostat skattebetalarna flera miljoner kronor. Kulmen var under en femmånadersperiod 2008 då ett 50-tal mordbränder rapporterades. Här är några exempel:

Februari 2009: Tre småpojkar, 11-13 år, tas på bar gärning när de försöker sätta eld på Norrevångshallen med hjälp av toalettrullar.

Januari 2009: EHB:s klubbhus på Onsjövägen totalförstörs. Dagen efer brinner det på Medborgarhusets parkering.

Oktober 2008: Delar av Norrevångsskolan brinner upp i en omfattande brand. Först till hösten väntas lokalfrågan vara permanent löst.

September 2008: En väktare hindrar i sista stund en brand i några soptunnor från att sprida sig till Stadshuset.
Maj 2008: Under en och samma natt anläggs fem bränder i Eslöv. Ett skjul på Norrevångsskolan, Ekenäsgården och sommarkaféet Våfflan totalförstörs.
(från skånskan)

på min kisserunda med bertha imorse så såg jag att det tyvärr fortfarande brann, hela idrottshallen, bowlinghallen och ett par klassrum är helt förstörda. Vissa hus har fått utrymmas.
och hela norrevång är stängd och jag tycker så synd om eleverna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0