15:15

då var det lördag, igen.
idag gifter sig prinsessan men det bojkottar jag och kollar på fotboll just nu.
holland - japan.
efter englands fiasko igår behöver jag en bra match, sömnvarning på det där.

sjuk är jag också, mår hel skumt.
igår kväll kändes det som jag skulle tuppa av varenda gång jag reste mig ur soffan.
så det blev mest soffliggande hela kvällen.
kollade matchen, såklart.
och försökte mig sedan på shutter island, men jag råka somna.
så får se färdigt den en annan dag.

ikväll spelar ju också danmark, så får väl glo.
är ju inget på tv mer än bröllop, och det är faktiskt ganska långtråkigt.
och det lär vara 315242580 bilder och klipp ifrån alla vinklar och tidpunkter imorgon.
så missar man något egentligen?
inte ett dugg.
tycker det känns så gammeldags med kung, drottning, prinsar och prinsessor?
vi lever inte på 1810-talet, inte ens 1910, vi är i ett nytt millenium och fortfarande har sverige inte uppdaterat sig.
Det är bättre med president, som man faktiskt kan välja bort om han inte sköter sig.
vi hade behövt en förändring, hur trött är man inte på och höra om alliansen, röd-gröna, moderater, socialdemokrater? -suck.


nej nu ska jag börja göra lite middag hade jag tänkt.
blir pasta, köttfärsås och sallad.
och såklart, smultrondryck från kiviks, som jag dricker minst en hel om dan, haha! :)


ikväll blir det popcorn, filmmys med hela familjen och bara slöa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0