under my skin!

råkade somna mitt i min film och vaknar glatt i eftertexten, är säker på att jag bara slumra till i slutet, men visar sig att jag missa i princip hela filmen, så nu ska jag strax stänga ögonen igen, men blev tokigt nog alldeles pigg igen.
eftermiddagen/kvällen spenderades med mamma och moster, god mat och kortspel.
sen fick jag för mig att jag skulle bygga en egen bur till lillan, ni som inte vet så är min lilla skit nog en av dom räddaste i världen för raketer, hon skakar, springer undan, försöker rymma, dricker inte, äter inte, skakar ännu mer och är inte sig själv på flera timmar .. om EN raket smäller, har bara haft henne en nyår innan och då var det ett helt helvete.
så jag ville ge henne plats där hon kände sig trygg, så jag har satt ihop alla galler jag kunde hitta med presentsnöre och lagt filtar över så det blir mörkt, hon fick mina gamla huvudkuddar med filtar inuti, och kan ni tänka er var hon har spenderat hela kvällen? så förhoppningsvis funkar min plan och hon har någonstans att gömma sig under nyårskvällen, för annars ligger hon bara inne i duschen och skakar stackarn!

skulle kunna strypa alla som tvungen ska smälla raketer mellan lägenhetshusen här också, jag tycker man ska lämna över det till dom som jobbar med det, vi har ju kommunen som gör det varje år, och ska ni tvungen, kan ni vänta till 12 slaget på nyår, man behöver inte hålla på en hel vecka innan! :)

nu ska jag sluta gnälla, men tycker det är totalt onödigt.
men ja, nu ska jag försöka sova igen, för jag ska vakna upp till en urtråkig dag med städning och tvättning.
har redan bestämt att jag ska äta potatis, köttbullar i brunsås och lingon imorgon, allt gjort by moi såklart! :)
så ni får sova så gott mina vänner.
puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0