we stand as one

alla som känner mig vet vilken djurvän jag är och det gäller allt ifrån läskiga spindlar till elefanter och tyvärr är det mycket vi inte får höra, man tror ändå Sverige sköter sina djur på ett respektabelt sätt och följer djurskyddslagen, men ack så fel man kan ha!
Såg nyss en video om minkarna, hur dom föds upp här i vårt eget land, och jag kan rakt ut säga att jag hatar människor, att folk kan vara så fruktansvärt nonchalanta.
Jag skulle aldrig i mitt liv bära en päls, inte ens för pengar! För mig är det inget som säger "lyx" "status" eller något annat fisförnämt, för mig är det vidrigt, att bära ett djur som endast kommer till världen för att bli flådd, att djur ska behöva dö för jag ska ha något fult på mina vantar eller en ful halsduk, nejtack! Att folk ens betalar dyra pengar för detta och gynnar en sån sjuk industri gör att jag hatar människor! Så är det någon jag känner som nu använder päls och känner sig stolta över det, kan ju tänka om, vi kanske borde göra samma sak med oss? flå en människa så vips har vi en ny skinnjacka? låter det rimligt i era öron? jag blir allvarligt talat riktigt förbannad.


så det här är till er som vill ha era "fina" minkpälsar ..
(känsliga tittare varnas!)

   
   

(källa: Djurrättsalliansen/www.sveketmotminkarna.se)

så, det här är vad ni bidrar till, här är er jävla päls!

det finns bilder ifrån alla svenska minkfarmer, där bland annat ett par skånska sådana.
allt man kan be om är att folk ska tänka om, köper ingen .. finns det ingen industri mer.
det är NI som håller det igång, det är ni som gör att djuren lider.

GÅ IN PÅ!
http://sveketmotminkarna.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0